روشهای تمیز و براق نمودن قاشق چنگالهای استیل

روش براق کردن قاشق و چنگال استیل :

مواد مورد نیاز برای براق کردن قاشق و چنگال استیل:

  • ۱  پیمانه جوش شیرین
  • ۲  قاشق غذا خوری صابون کاستیلی
  • یک ظرف بزرگ آب
  • دو تکه پارچه تمیز
  1. جوش شیرین و صابون کاستیلی را در یک کاسه با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری نرم و سفید رنگ درست شود. سپس با استفاده از پارچه تمیز، خمیر را بر روی قاشق و چنگال استیل بمالید و پس از این که مطمئن شدید همه جای قاشق و چنگال به خمیر آغشته شده است، با استفاده از پارچه آن را پاک کنید.
  2. سپس قاشق و چنگال‌های استیل را با آب سرد بشویید و تمامی بقایای خمیر را از روی آن‌ها پاک کنید.
  3. با استفاده از یک پارچه خشک، نرم و تمیز، قاشق و چنگال‌های استیل را مانند روز اول استفاده‌شان برق بیندازید. برای برق انداختن قاشق و چنگال استیل همچنین می‌توانید از یک پارچه‌ آغشته به سرکه سفید هم استفاده کنید.

 

تمیز کردن قاشق و چنگال استیل

مواد مورد نیاز برای تمیز کردن قاشق و چنگال استیل:

  • فویل آلومینیومی
  • ۲ قاشق غذا خوری جوش شیرین
  • ۲ قاشق غذا خوری نمک
  • آب داغ
  • ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ای
  • پارچه نرم یا حوله‌ای بدون پرز
  1. فویل آلومینیومی را ته ظرفی متناسب با ابعاد قاشق و چنگال استیل، به شکلی که قسمت براق آن رو به بالا باشد، قرار دهید. (اگر می‌خواهید از سینک ظرفشویی خود به جای ظرف استفاده کنید، دقت کنید که سینک حتما ضد زنگ باشد، زیرادو فلز ممکن است واکنش نشان دهند و باعث ایجاد لکه شود.
  2. دو قاشق غذا خوری نمک و جوش شیرین را با یکدیگر مخلوط کرده و در ظرف بریزید. دقت کنید که میزان نمک و جوش شیرین مساوی باشد.
  3. قاشق و چنگال استیل را به شکلی که حتما با فویل آلومینیومی‌ تماس داشته باشند، در ظرف قرار دهید.
  4. در حالیکه قاشق و چنگال‌ها در ظرف هستند، مقداری آب را تا مرحله نزدیک به جوش آمدن گرم کنید و با احتیاط بر روی قاشق چنگال استیل بریزید تا روی آن‌ها با آب پوشیده شود. در این مرحله به دلیل وجود جوش شیرین آب کف خواهد کرد، بنابراین ظرفی بزرگ با فضای خالی کافی را برای این کار در نظر بگیرید. واکنش شیمیایی فویل، جوش شیرین، نمک و آب داغ، سیاهی و سولفید را از نقره می‌گیرد و به فویل می‌دهد. به همین دلیل فویل کف ظرف شما تیره خواهد شد.
  5. قاشق و چنگال استیل را به مدت یک تا دو دقیقه و یا در صورت کثیفی شدید، تا پنج دقیقه در آب رها کنید تا خیس بخورند. سپس آن‌ها را بیرون آورده، با آب گرم و صابون شسته و با یک تکه پارچه نرم کاملا خشک کنید .
  6. در صورتیکه کثیفی قاشق و چنگال استیل شما آنقدر شدید بوده که پس از این مراحل، کاملا از بین نرفته است، مقداری خمیر دندان را بر روی قاشق و چنگال استیل بمالید، با حرکتی دورانی و به آرامی‌ با پارچه‌ای نرم آن را تمییز کرده و در آخر با آب گرم و صابون بشویید و به طور کامل با پارچه ای تمیز خشک کنید.

در صورتیکه تعداد قاشق و چنگال‌های شما زیاد است، آن‌ها را دسته دسته کنید و این مراحل را با مواد تازه برای هر دسته تکرار کنید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *